Bandung's Linaeushof

11 juli 2012 - Bandung, Indonesië

Beste volgers,

Vandaag (woensdag) een tour gemaakt uitgestippeld door de hostess van het hotel. Een bezoek aan Tangkuban Prahu krater. Niet zo spectaculair totdat we met een duurbetaalde gids over een steil pad afdaalden naar de borrelende zwavelhoudende bodem. Gloeiend hete stoom en water; het leek wel een sauna.

Na een lunch met overvriendelijk personeel gingen we naar de heetwaterbronnen van Ciater.  Toen we uitstapten dachten we eerst dat de chauffeur, die geen woord Engels sprak een fout had gemaakt. Toch maar naar binnen en kwamen in de Linaeushof van Bandung terecht. Overal spelende spetterende kinderen en ouderen in het water. Dit water bleek bij nader inzien gewoon uit de grond te komen en was aangenaam warm en vol mineralen. Dus toch de Ciater watervallen.
Nadat wij zelf ook pootje gingen baden bleken wij met onze blanke huid nog wel de grootste attractie van dit park. Iedereen om ons heen wilde met ons op de foto. Susan werd belaagd door een klas brugklas schoollieren, die om en om met dit  blonde blanke meisje op de foto wilde (zie foto).

Die avond raakte we in geanimeerd gesprek met Aven Isabella (hostess hotel). Uiteindelijk samen met haar naar het uitgangscentrum van Bandung gereden en zeer luxe gegeten.

Tot de volgende blog

1. Caroline:
    12 juli 2012
    Hallo vakantiegangers,
    Erg leuk om jullie belevenissen te lezen en de foto's te zien. Die foto's helpen wel om een echt beeld er bij te krijgen. :)
    nog heel veel plezier en genieten!

groetjes Caroline
  2. Loes en aad:
    12 juli 2012
    Zo te lezen gaat het wel goed met jullie en genieten jullie volop van toch wel een heel ander plattelandsleven dan we hier kennen. Als zelfs de blanke benen van Susan al bewonderd worden, dan kan je nog wel wat meer verwachten ! Hier gaat alles naar wens. Marloes is met haar Bul en met Marnix naar
    Portugal voor totale rust ! En nog een Hollands nieuwtje : het
    Weer is ook heel anders dan jullie meemaken : het is allerbalab berst, nog geen 20 gr. en behoorlijk nat en onweer. Daarom :
    leef het leven en wees lief voor elkaar. Veel plezier en we lezen hetwel weer. Dat vinden we leuk !